تابلوی نمایش پروژه طراحی و ساخت

تابلوی نمایش پروژه طراحی و ساخت


 

تعریف نیاز یا مسئله:

دانش آموز با توجه به ((علایق شخصی)) یک نیاز برای خود تعریف می نماید.در حقیقت دانش آموز در این بخش باید بداند که برای پاسخ به چه نیازی اختراع خود را انجام داده است و پاسخگویی به این نیاز چرا مهم است.

تحقیق زمینه ای:

بازگو کننده مطالبی است که دانش آموز در جریان تحقیق از منابع اطلاعاتی ( کتابخانه ، جستجوی اینترنتی و یا مصاحبه با افراد متخصص ) در ارتباط با موضوع خود پیدا کرده است.تحقیق زمینه ای جمع آوری اطلاعات در مورد طرح اولیه و نیاز اولیه است .همچنین در مورد نیاز مصرف کنندگان – محصولات مشابه – استانداردها و معیارهای موجود در مورد طرح می باشد.

مشخصات طرح:

شامل : شکل – اندازه – وزن – ظاهر – ویژگی های فیزیکی – عملکرد – کاربری – هزینه ی تولید – زمان – قیمت - استانداردها ی طرح -  محدودیت های طرح  و...

طراحی :(طرح های اولیه و نهایی)

در این بخش موارد زیر باید قید شود:

- طرح مقدماتی : طرح اولیه ای که پس از بررسی انواع مختلفی از طرح های ممکن طراحی شده است.

- طرح نهایی: طرحی است که پس از بررسی نقایص ، رفع آن ها ، بررسی نقاط مثبت طرح مقدماتی  و بهبود طرح های مقدماتی ، آماده می شود.

- فهرست مواد: در این قسمت مواد و وسایل لازم برای ساخت نمونه ی اولیه با ذکر دقیق اندازه و مقدار قید می شود.فرضا قطعه ای پلاستیکی در ابعاد (30*15*2)

- روش گام به گام: یعنی توصیف مراحل جهت ساخت نمونه اولیه به صورت قدم به قدم و مرحله به مرحله

ساخت:

یعنی آن چه مطابق انتظارات طرح و طرح های رسم شده و فهرست و تجهیزات و روش گام به گام ساخته می شود

آزمایش، داده ها و تحلیل:

در این قسمت آن چیزی که پس از ساخت نمونه اولیه و آزمایش آن مشاهده می شود  را ذکر می کنیم.در این قسمت باید ذکر شود که آیا انتظارات ما که در بخش مشخصات طرح آمده بود برآورده شد؟همچنین تمام مشاهدات خود در حین آزمایش نمونه اولیه باید توصیف و تشریح شود.(جهت اطمینان ،باید 2 یا 3 بار آزمایش انجام گیرد)

در صورت عدم برآورده شدن انتظارات باید طراحی مجدد صورت گیرد.

نتیجه گیری:

در این بخش موارد زیر ذکر می شود:

- داده ها چگونه ((آنچه را انتظار می رفت رخ دهد)) را  تایید می نماید؟

-اهمیت محصول

- مزیت ها

- ابتکار و سودمندی محصول

- بینش های جدید که پس از ابداع این محصول به دست آورده ایم.

- دانشی که از طراحی و ساخت محصول اختراع شده کسب نموده ایم.

- پیشنهادات قابل انجام جهت ارتقای محصول

-کمک محصول ابداع شده به افراد جهت فهم بهتر از پدیده های جهان

 

/ 12 نظر / 1415 بازدید
نمایش نظرات قبلی
مریم

سلام وخسته نباشید.دخترم سوم دبستانه ویک پروژه تحقیق انتخاب کرده.شما در قسمت راست نمایش علمی گفتید که تحقیق زمینه ای را بنویسند.می خواستم ببینم یعنی کل مطالبی را که به اونها رسیده باید اونجا بنویسه؟ وآیا پروژه ی تحقیق گزارش کتبی و دفتر کارنما لازم داره؟ اگر لازم داره دفتر کارنما چیه؟ واگر ممکنه در مورد جنسی که برای تابلو باید انتخاب کنیم هم یک توضیحی بدهید.ببخشید که سوالام زیاد شد.ممنون

حامد

سلام ازاین وب خیلی بهره بردم فقط یه چیزی رو پیدا نکردم انکه دفتر کارنما چیه اگه میشه به ایمیلم ارسالش کنید با تشکر

مهدی رسولی کهکی

با سلام آقای علایی یک سوال از خدمت شما داشتم ایده اولیه جشنواره جابر ابن حیان را از کجا آورده اید؟ به نظر من این طرح قبلا در مدارس آمریکا اجرا می شده است در مقطع دبیرستان. اگر مایل بودید فیلم آن را برای شما ارسال می کنم. در ضمن اگر ممکن است از نمونه کار های کشوری پارسال چند عکس برای من ارسال نمایید. با تشکر مهدی رسولی کهکی داور جشنواره جابر و مسئول خانه خلاقیت و علوم شهرستان کبودرآهنگ استان همدان

مینا

سلام از مطالب وبلاگ بسیار بهره بردم .خیلی کمک کرد تا بتونم دخترمو تو اجرای پروژه اش راهنمایی کنم.ممنون از مطالبتون

لادن

خیلی جالب بود این عکس خیلی به من کمک کرد.[لبخند][لبخند][لبخند]

shamim

عالی بود من که خیلی خوشم امد

حنانه

سلام ممنونم که با این نظرات مارا هدایت کردین[شوخی][قهقهه][چشمک]

دانش اموز

ممنون از راهنماییهای خوبتون من موضوع طبقه بندی راانتخاب کردم نیازه هم دفتر کار داشته باشم وهم تابلو و آزمایش ومدل وگزارش یا فقط تابلو ونمونه وازمایش کافیه دیگه تحقیق وفیلم اضافه نکنم لطفا منو راهنمایی کنید دقیقا باید چی داشته باشم؟

هستی

با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما. مطالبتان در باره ی طرح جابر ابن حیان بسیار کمک کرد. با تشکر فراوان.[تایید][چشمک]